close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לא חייבים ללמוד שיווק כדי לדעת לשווק את עצמכם טוב

מערכת שורשכא אדר, תשעה12/03/2015

תהליכי השיווק הם רבים ומגוונים ומותאמים באופן אישי לאדם ולבית העסק המשווק

תגיות:
תחום השיווק טומן בחובו סוגי יחסים רבים, בכללם עסקיים, פרטיים, יחסי עסק-לקוח ויחסי עסק-עסק. כל ערוץ כזה מצריך אסטרטגית שיווק שונה ומותאמת. לכן, תהליכי השיווק הם רבים ומגוונים ומותאמים באופן אישי לאדם ולבית העסק המשווק. למעשה, אם נסתכל בפריזמת המאקרו, בכל רגע מתקיים תהליך שיווקי, אם זה באופן אישי בעת פגישה עם לקוח או אדם קרוב ובין אם כחלק מקמפיין השקת מוצר חדש. יש להבחין כי אדם המגיע לראיון עבודה בעסק ספציפי, עתיד לשווק עצמו כראוי, במטרה להשיג את המשרה הנחשקת ובדיוק באותו האופן, בתי עסק אשר מעוניינים למכור מוצר או שרות, מחוייבים לשווק את בית העסק בכדי לגייס מכירות רבות ככל האפשר. יש הסבורים כי כדי להצליח בשיווק חייבים ללמוד את התחום במוסד להשכלה גבוהה, כחלק מתואר במנהל עסקים, למשל. אך הלכה למעשה, ישנם תחומים רבים שיכולים להכשיר את האדם וללמד אותו תהליכי שיווק פרודוקטיביים, לרבות תחום החינוך וההוראה.

כיצד תלמדו לשווק עצמכם
אם קבלתם החלטה להשתלב בתחום ההוראה, עליכם להבין כי במהלך הלימודים אתם עתידים ללמוד רבות על עצמכם, לפיכך תהליך השיווק העצמי יהיה לכם קל יותר. שיווק טוב הוא היכולת להציג את היתרונות הרבים בצורה הטובה והמשכנעת ביותר. ככל שתכירו עצמכם טוב יותר, כך יהיה לכם קל יותר להציג את היתרונות הרבים שקיימים בכם. לכן לימודי הוראה הינם דרך נוספת ללמוד על עצמכם, כיצד אתם מציגים את עצמכם בחברה, בסביבת העבודה שלכם ולמעשה בכל סיטואציה.

במהלך הלימודים האקדמאים מתחום החינוך וההוראה, יכול הסטודנט להכיר בעצמו, צדדים ופנים רבות ומגוונות, לצד היכולת להתמודד עם סיטואציות שונות במהלך הדרך. הלימוד בזמן אמת, מצליח לגבש בסטודנט את אופיו ואישיותו ולייצר מצב בו הוא מצליח לשווק עצמו באופן מגובש והחלטי יותר. והרי אין זה סוד שסוד השיווק, בין היתר, הוא היכולת להיות בטוח בעצמך וביכולותיך.

השיווק טמון בכל אדם
העידן הנוכחי המאפיין את ימינו מאפשר לכל אדם להבין כי ללא שיווק טוב ויעיל הדרך הופכת כמעט לחסומה, בין אם במישור התעסוקתי, המישור החברתי ובכלל. על כן, רבים בוחרים לפנות ולהירשם אל קורסים ולימודים גבוהים המשלבים שיווק. את מה שרבים לא זוכרים הוא כי בכל אדם שתול זרע השיווק ועל מנת לפתח אותו ולגרום לו לשגשג, יש "להשקותו" בכל יום במידע רב ככל האפשר. את המידע ניתן להשיג לא רק באמצעות לימודי שיווק, אלא לעיתים אדם המכיר עצמו בצורה טובה יותר, מסוגל להיות איש שיווק טוב יותר מאדם שלמד שיווק אך מכיר עצמו פחות טוב.

תחומי לימוד רבים ומגוונים לרבות תחום ההוראה והחינוך, מתמקדים בהכרות של הסטודנט עם עצמו לעיתים בצורה מוקפדת ומעמיקה. לימודים אלו הם המאפשרים לסטודנט להכיר את היכולת השיווקית הטמונה בו ולפתח תחום נוסף בחייו, אם כחלק מהלימודים עצמם ואם באופן נפרד.

לסיכום, שיווק הוא תחום חשוב ללא צל של ספק אך הוא תחום אותו בהחלט ניתן ללמוד ולפתח ולא רק באמצעות לימודי שיווק. לעיתים, הבחירה בתחומים אחרים לרבות הוראה, היא המאפשרת את לימודי השיווק בדרך עקיפה אך יעילה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה